Tiedotustilaisuus maailman sotilasmenoista 2.5. Helsingissä

Tukholman rauhantutkimusinstituutti SIPRI julkaisee 2.5.2018 tilastot maailman sotilasmenoista vuonna 2017. Maailman valtioiden armeijoihin ja asevarusteluun käyttämä rahamäärä on ollut viime vuodet kasvussa. Rauhanjärjestöt Rauhanliitto ja Sadankomitea järjestävät aiheesta tiedotustilaisuuden median edustajille Helsingissä Ravintola Pääpostin Filatelia-kabinetissa (Mannerheiminaukio 1B, Helsinki) klo 9.30–11.

ICAN Finland -tapahtuma 24.4.: Suojaako väestönsuoja ydinpommilta?

Ydinase aiheuttaisi räjähtäessään niin valtavan tuhon, ettei mikään maailman terveydenhuoltojärjestelmä tai katastrofiapu pystyisi vastaamaan siihen mielekkäällä tavalla. Tämä on yksi merkittävimmistä syistä, miksi ydinaseet pitää kieltää.

Kohti ydinaseetonta maailmaa -työpaja Sosiaalifoorumissa 22.4.

Osallistu Nobel-palkittuun kampanjaan ja rakenna ydinaseetonta maailmaa kanssamme!

Ydinasekieltoa ajava ICAN Finland -verkosto perustettiin Suomen Sosiaalifoorumissa vuonna 2015. Verkosto juhlii viikonlopun aikana 3-vuotistaivaltaan ja järjestää työpajan, jossa pääset oppimaan ydinaseista ja osallistumaan ydinasekieltoa tukevaan kampanjointiin.

ICAN (International Campaign to Abolish Nuclear Weapons) on kansainvälinen ydinasekieltoa ajava kampanjaverkosto. Se palkittiin työstään Nobelin rauhanpalkinnolla vuonna 2017.

Kannanotto: Syyrian rauhaa rakennettava – Suomelle rauhanpoliittinen ohjelma

Kannanotto 15.4.2018 (på svenska se nedan) / in English see here