Ajankohtaista

Rauhanjärjestöt vuoden 2019 talousarvioesityksestä: Hallitus ei kunnioita eduskunnan kantaa rauhantyön rahoituksesta

Rauhanjärjestöt ovat pettyneitä rauhantyön valtionapujen määrään hallituksen talousarvioesityksessä ensi vuodelle. Valtakunnallisten rauhanjärjestöjen avustamiseen esitetään vain 300 000 euroa, mikä on noin neljänneksen vähemmän kun kuluvana vuonna.

Rauhanpäivä 21.9.: Tapahtumia Suomessa

Miten sinä aiot viettää kansainvälistä rauhanpäivää 21. syyskuuta?

YK:n kansainvälinen rauhanpäivä on omistettu rauhan vahvistamiselle maailmassa. Sen tarkoitus on innostaa ja antaa mahdollisuus kaikille ihmisille, organisaatioille ja valtioille toimia rauhan puolesta. Vuodesta 2002 alkaen rauhanpäivää on vietetty syyskuun 21. päivä. Tätä ennen päivää vietettiin YK:n yleiskokouksen avajaispäivänä.

Kokosimme listan tietoomme tulleista tapahtumista rauhanpäivänä, katso menovinkit alta!

Rauhanpäivän keskusteluilta 21.9.: Suomi, Ruotsi ja rauhanpolitiikka

Tervetuloa rauhanpäivän keskusteluun Rauhanasemalle 21.9. klo 16.30 alkaen!

Ruotsin vaalit on käyty - mitä on odotettavissa Suomen ja Ruotsin ulko- ja turvallisuuspolitiikalta? Yhdessä vai erikseen, tiivistä yhteistyötä vai eritahtisuutta rauhanpolitiikan valinnoissa? Ovatko Suomi ja Ruotsi rauhantyön edelläkävijöitä vai äänettömiä yhtiömiehiä sotilasliittoumassa? Tästä haluamme keskustella sinun kanssasi!

Rauhankasvatusta maksutta kouluihin jälleen syksyllä

Tiedote 4.9.2018

Rauhanliitto käynnistää syksyn Rauhankoulu-toimintansa pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa ja Vaasan alueella. Syksyn aikana koululaiset ja opiskelijat pääsevät tutustumaan kestävän kehityksen tavoitteisiin ja nuorten vaikuttamiskeinoihin draaman avulla.

”Rauhankoulun opiskelijaryhmille tarjoamat toimintapäivät ovat saaneet runsaasti kiitosta”, globaalikasvatuksen asiantuntija Annukka Toivonen kertoo. Tänä syksynä rauhan- ja globaalikasvatusta tarjotaan 600 nuorelle.