Tunnelmia Hiroshima-päivän tilaisuudesta Helsingissä 6.8.

Hiroshima-päivänä 6.8.2018 ympäri maailmaa muistettiin atomipommien uhreja. Samalla muistutettiin ydinaseriisunnan tärkeydestä.

Suomessa Hiroshima-päivän tapahtumia järjestettiin lukuisilla paikkakunnilla. Rauhanliitto oli järjestämässä iltatilaisuutta yhdessä jäsenjärjestönsä Svenska Fredsvänner i Helsingforsin, Helsingin Seurakuntayhtymän ja muiden rauhanjärjestöjen kanssa Helsingissä Töölönlahdella.

Atomipommien uhreja muistetaan Hiroshima-päivänä 6.8.

Hiroshima-illan muistokynttilöitä TöölönlahdellaHiroshima-illan muistokynttilöitä Töölönlahdella

Tiedote 2.8.2018

Loviisan Rauhanfoorumi 4.-6.8.

Loviisan rauhanfoorumi järjestetään jälleen 4.-6.8.2018. Ohjelmassa on Mahdollisuuksien tori, seminaareja, musiikkia ja Hiroshima-illan tilaisuus 6.8. Loviisan Laivasillalla.

Rauhanliitto ja Sadankomitea: Trumpilla ja Putinilla historiallinen tilaisuus katkaista ydinasevarustelukierre

Tiedote 12.7.2018

Lähestyvä Vladimir Putinin ja Donald Trumpin tapaaminen Helsingissä on merkityksellinen siksi, että monenkeskinen yhteistyö ja sopimuspohjainen järjestys edellyttävät toimivia keskusteluyhteyksiä erityisesti suurvaltojen kesken. Kansainvälisellä yhteisöllä olisi syytä huoleen jos tämä keskusteluyhteys olisi kokonaan poikki.