– 12.9.2018

Rauhanpäivän keskusteluilta 21.9.: Suomi, Ruotsi ja rauhanpolitiikka

Tervetuloa rauhanpäivän keskusteluun Rauhanasemalle 21.9. klo 16.30 alkaen!

Ruotsin vaalit on käyty – mitä on odotettavissa Suomen ja Ruotsin ulko- ja turvallisuuspolitiikalta? Yhdessä vai erikseen, tiivistä yhteistyötä vai eritahtisuutta rauhanpolitiikan valinnoissa? Ovatko Suomi ja Ruotsi rauhantyön edelläkävijöitä vai äänettömiä yhtiömiehiä sotilasliittoumassa? Tästä haluamme keskustella sinun kanssasi!

Keskustelun käynnistää alustuksellaan kansanedustaja ja rauhanliikkeen konkari Erkki Tuomioja, jonka jälkeen sana on vapaa. Odotettavissa on leppoisaa illanistujaisten tunnelmaa, jossa sanottavaa on aiemminkin riittänyt. Tule mukaan!

YK:n kansainvälinen rauhanpäivä on omistettu rauhan vahvistamiselle maailmassa. Sen tarkoitus on innostaa ja antaa mahdollisuus kaikille ihmisille, organisaatioille ja valtioille toimia rauhan puolesta. Vuodesta 2002 alkaen rauhanpäivää on vietetty syyskuun 21. päivä. Tätä ennen päivää vietettiin YK:n yleiskokouksen avajaispäivänä.

• Rauhanpäivän ilta Rauhanasemalla (Veturitori 3, Helsinki) klo 16.30 – 18.30
  • Tarjolla pientä syötävää ja juotavaa sekä kiinnostavaa keskusteluseuraa rauhasta ja rauhanpolitiikasta. Tarjoilujen vuoksi pyydämme ilmoittautumisia to 20.9. mennessä sähköpostitse osoitteeseen rauhanliitto@rauhanliitto.fi