– 23.4.2018

Tiedotustilaisuus maailman sotilasmenoista 2.5. Helsingissä

Tukholman rauhantutkimusinstituutti SIPRI julkaisee 2.5.2018 tilastot maailman sotilasmenoista vuonna 2017. Maailman valtioiden armeijoihin ja asevarusteluun käyttämä rahamäärä on ollut viime vuodet kasvussa. Rauhanjärjestöt Rauhanliitto ja Sadankomitea järjestävät aiheesta tiedotustilaisuuden median edustajille Helsingissä Ravintola Pääpostin Filatelia-kabinetissa (Mannerheiminaukio 1B, Helsinki) klo 9.30–11.

Tiedotustilaisuudessa Rauhanliiton tiedottaja Tuuli Vuori esittelee SIPRI:n uudet, samana aamuna julkaistut sotilasmenotilastot. Kommenttipuheenvuorot pitävät Sadankomitean puheenjohtaja Timo Mielonen Suomen ja rauhanliikkeen näkökulmasta ja Ulkopoliittisen instituutin vieraileva vanhempi tutkija Olli Ruohomäki globaalin turvallisuuspolitiikan ja kehitystrendien näkökulmasta.

Kansainvälisiä sotilasmenojen vastaisia toimintapäiviä (Global Days of Action on Military Spending, GDAMS) vietetään tänä vuonna 14.4.–3.5. Kampanjan puitteissa on järjestetty kymmeniä tapahtumia eri puolilla maailmaa, ja myös 2.5. tilaisuus on osa eri puolilla maailmaa järjestettävien pressitilaisuuksien sarjaa.

Tilaisuudessa on tarjolla kahvia, teetä ja kasvispiirakkaa.

Otamme mielellään vastaan ilmoitautumisia kahvitarjoilun takia ja annamme lisätietoja tilaisuudesta:

Rauhanliiton tiedottaja Tuuli Vuori
tuuli.vuori@rauhanliitto.fi