– 16.10.2018

Uusi lounaskahvila Itä-Pasilan Rauhanasemalle

Rauhanasema on vanha, keltaiseksi maalattu asemarakennus

Itä-Pasilan ainoaan puurakennukseen, Rauhanasemalle, on avattu lounaskahvila. Leni’s Cafe aloitti aamukahvin ja lounaan tarjoilun maanantaina 15.10.

”Lounaskahvila on loistava lisä taloon”, iloitsee toiminnanjohtaja Laura Lodenius Rauhanliitosta. Järjestö omistaa talon ja ylläpitää siinä rauhantyön ja kansalaistoiminnan keskusta. ”Tämä avaa ihmisille uuden mahdollisuuden nauttia historiallisesta rakennuksestamme”, Lodenius jatkaa.

Lounaskahvilan toiminnasta vastaa aiemmin viereisessä Virastotalossa toiminut Leni’s Cafe. Sen valikoimiin kuuluu salaatti- ja keittobuffet.

Rauhanasema sijaitsee keskeisellä paikalla Veturitorilla, aivan Pasilan rautatieaseman vieressä. Se siirrettiin nykyiselle paikalleen vuonna 1984, kun Rauhanliitto osti tyhjilleen jääneen asemarakennuksen VR:ltä.

Talon salia ja saunatiloja on aiemminkin voinut vuokrata juhla- ja kokouskäyttöön. Jatkossa Leni’s Cafe toimii salissa aamupäivisin, mutta arki-iltaisin klo 15 alkaen tila on vuokrattavissa kokouksiin ja viikonloppuisin myös juhliin. Rauhanaseman kellarikerroksen tupa ja saunatilat ovat vuokrattavissa entiseen tapaan.