– 27.3.2018

Jalkapalloturnaus rauhan puolesta Helsingissä jo seitsemättä kertaa

Pääsiäisenä Helsingissä järjestettävä jalkapalloturnaus kerää somalialaistaustaisia eurooppalaisia pelaamaan ja keskustelemaan rauhasta ja radikalisoitumisen torjumisesta. Rauhanliitto tukee tapahtumaa.

Jo seitsemättä kertaa järjestettävän tapahtuman ohjelmassa on jalkapalloturnaus ja seminaari Work With Youth and Against Radicalisation. Seminaari järjestetään lauantaina 31.3. Suomen somalialaisten liiton tiloissa Helsingissä.

Tapahtuman osallistujat tulevat Suomen lisäksi Ruotsista, Tanskasta, Norjasta ja Iso-Britanniasta. Projektin osallistujat järjestävät vuorotellen turnauksen kussakin maassa. Tämänkertaisen turnauksen pelit pelataan Helsingissä ja Vantaalla.

Projektin koollekutsujana ja pääorganisaattorina toimii Helsingissä asuva Abdulkadir Moalin. Tapahtumaa tukevat Suomen Rauhanliitto, Suomen somalialaisten liitto ja Helsingin seurakuntayhtymä.