– 14.8.2019

Rauhankoulu hakee uusia ohjaajia

Rauhankoulun piirroskuvassa on kaksi nuorta. Toinen pitelee ruukkukasvia ja toinen rauhanmerkkilippua.

Rauhankoulu hakee ohjaajia Turkuun, Tampereelle ja pääkaupunkiseudulle. Rauhankoulun ohjaajat vierailevat kouluissa ohjaamassa globaalikasvatuksen draamapajoja peruskoulun 4. – 9. luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille kestävän kehityksen teemoista. Ohjaukset tehdään yhdessä ohjaajaparin kanssa ja ohjaamisesta maksetaan palkkio.

Odotamme sinulta:

• innostusta toimia kestävän kehityksen toteutumiseksi
  • kokemusta lasten ja nuorten kanssa toimimisesta sekä ryhmien ohjaamisesta
  • sitoutumista tehtävään vähintään syyslukukaudeksi 2019

Arvostamme:

• globaalikasvatuksen teemojen tuntemusta
  • kokemusta draaman työtavoista ja toiminnallisista menetelmistä

Tarjoamme sinulle:

• koulutuksen tehtävään ja laadukkaita opetusmateriaaleja
  • kokemusta globaalikasvatuksesta, järjestötyöstä sekä draamapajojen ohjaamisesta
  • mahdollisuuden toimia kestävän kehityksen sekä osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa korostavan yhteiskunnan hyväksi
  • Rauhankoulun ohjaajayhteisön, jossa saa tukea ja voi jakaa kokemuksia sekä oppia muilta

Työ on luonteeltaan keikkatyötä, jota tehdään pääasiassa arkisin päiväsaikaan. Palkka on 22 euroa opetustunnilta ja työpajan pituus on yleensä 3 tuntia. Rauhankoulun ohjaajat pystyvät itse vaikuttamaan työn aikatauluihin ja työ sopiikin esimerkiksi opiskelijalle. Ohjaustyötä tulee ohjaajaa kohden n. 6 – 30 tuntia lukukaudessa ohjaajan aikatauluista riippuen.

Rauhankoulun ohjaajia haetaan seuraaville alueille: Tampere, Turku ja pääkaupunkiseutu.

Valittujen ohjaajien edellytetään osallistuvan peruskoulutukseen, joka on 21.-22.9.2019 Helsingissä. Koulutuksen ajat ovat lauantaina 21.9. klo 10:30-17 ja sunnuntaina 22.9. klo 11-16:30. Koulutuksesta ei makseta työkorvausta, mutta matkat korvataan. Tämä peruskoulutus on suomeksi.

Löydät tietoa ruotsinkielisten ohjaajien erillisestä hausta Rauhankoulun nettisivuilta.

Lisätietoja voi kysyä puhelimitse Annukka Toivoselta (050 597 9629) tai sähköpostitse osoitteesta rauhankoulu@rauhanliitto.fi

Hakijoita pyydämme jättämään vapaamuotoisen motivaatikirjeen (max 1 sivu) sekä CV:n sähköpostitse rauhankoulu@rauhanliitto.fi

Haku päättyy 11.09.2019 klo 17.

Rauhankoulu järjestää koululuokille toimintapäiviä, joissa yhdistyvät globaalikasvatus ja draaman työtavat. Keskeisiä teemoja ovat rauha, globaalit kehityskysymykset ja globaaliin vastuuseen kasvaminen. Lukuvuonna 2019 – 2020 Rauhankoulun kouluvierailuissa käsitellään mm. Sambian ja Kenian tilanteista kertovien draamatarinoiden avulla erityisesti eriarvoisuuden vähentämistä ja koulutuksen merkitystä tasa-arvoisen yhteiskunnan edellytyksenä sekä nuorten omaa toimijuutta kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi.

Lukuvuonna 2019 -2020 Rauhankoulun kouluvierailut ovat osa Rauhanliiton hanketta ”Toivo ja tieto Agenda 2030:ssä – kestävää tulevaisuutta rakentamassa”. Hanke on rahoitettu ulkoministeriön globaalikasvatustuella.