– 9.6.2020

Ennakkotiedot Rauhankoulun syksystä 2020

Rauhankoulun piirroskuvassa on neljä iloista lasta ja nuorta

Koulujen ollessa kesälomalla viettää myös Rauhankoulun toimisto kesätaukoa 15.6. – 30.7. Toiminta käynnistyy jälleen elokuussa. Alta löydät ennakkotiedot Rauhankoulun toiminnasta ja koulutuksista syyskaudella 2020.

Rauhankoulun pajat kouluille

Rauhankoulu tarjoaa koululaisryhmille toimintakokonaisuuksia, joissa yhdistyvät globaalikasvatus ja draaman työtavat. Rauhankoulu-toiminta on kouluille maksutonta.

• Rauhankoulu tarjoaa globaalikasvatuksen draamapajoja peruskoulun 4.-9. luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille syyskaudella Turussa, Tampereella ja pääkaupunkiseudulla.
  • Mikäli järjestöjen kouluvierailut eivät ole koronatilanteen takia mahdollisia, suunnitteilla on myös etäyhteyksin pidettäviä pajoja.
  • Rauhankoulu järjestää ohjaajilleen tarpeen mukaan perehdytystä etäohjaamiseen ja etätyöskentelyn alustoihin.

Aikuiskoulutukset

• Rauhankoulu toteuttaa syyskaudella 16 globaalikasvatuksen koulutusta opetus- ja kasvatusalan opiskelijoille lähiopetuksena eri puolilla Suomea tai tarvittaessa etäyhteyksin.
  • Alakoulun henkilöstölle suunnattu Draaman työkaluja globaalikasvatukseen” -koulutus pidetään Tampereella 5.11.2020 klo 13-16
  • Rauhankoulun ohjaajakoulutus on 19. – 20.9.2020 Helsingissä tai tarvittaessa etäyhteyksin. Haku koulutukseen avautuu elokuun puolivälissä.
  • Rauhanliitto on kumppanina Fingo ry:n koordinoimassa ”Transformer 2030 – tulevaisuuden tekijät” – hankkeessa. Hanke tarjoaa opettajille maksuttomia koulutuksia kestävän kehityksen teemoista syksystä 2020 alkaen.

Kyselyt ja varaukset sähköpostitse rauhankoulu@rauhanliitto.fi

Rauhankoulu on Suomen Rauhanliiton toimintamuoto. Vuonna 2020 Rauhankoulun toimintakokonaisuudet toteutetaan ulkoministeriön globaalikasvatustuella. Toiminta on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumatonta.