– 27.8.2021

Rauhankoulu hakee uusia ohjaajia

Rauhankoulu hakee ohjaajia Turkuun, Tampereelle ja pääkaupunkiseudulle. Rauhankoulun ohjaajat pitävät globaalikasvatuksen työpajoja peruskoulun 4.–9. luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille kestävän kehityksen ja rauhan teemoista. Talvikaudella 2021–22 työpajat toteutetaan pääsääntöisesti etäyhteyksin. Ohjaukset tehdään yhdessä ohjaajaparin kanssa ja ohjaamisesta maksetaan palkkio.

Odotamme sinulta:

• innostusta toimia rauhan ja kestävän kehityksen toteutumiseksi
  • kokemusta lasten ja nuorten kanssa toimimisesta sekä ryhmien ohjaamisesta
  • sitoutumista tehtävään vähintään syyslukukaudeksi 2021

Arvostamme:

• globaalikasvatuksen teemojen tuntemusta
  • kokemusta etäopetuksesta ja osallistavista menetelmistä

Tarjoamme sinulle:

• koulutuksen tehtävään ja laadukkaita opetusmateriaaleja
  • kokemusta globaalikasvatuksesta, järjestötyöstä sekä työpajojen ohjaamisesta
  • mahdollisuuden toimia kestävän kehityksen sekä osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa korostavan yhteiskunnan hyväksi
  • Rauhankoulun ohjaajayhteisön, jossa saa tukea, voi jakaa kokemuksia ja oppia muilta.

Työ on luonteeltaan keikkatyötä, jota tehdään arkisin päiväsaikaan. Palkka yhden työpajan ohjauksesta on 66 euroa ja työpajan pituus on 2–3 oppituntia. Rauhankoulun ohjaajat pystyvät itse vaikuttamaan työn aikatauluihin ja työ sopiikin esimerkiksi opiskelijalle. Ohjaustyötä tulee ohjaajaa kohden n. 6–30 tuntia lukukaudessa ohjaajan aikatauluista riippuen.

Rauhankoulun ohjaajia haetaan erityisesti seuraaville alueille: Tampere, Turku ja pääkaupunkiseutu. Etäyhteyksin työpajoja voi ohjata myös muilta paikkakunnilta käsin. Rauhankoulun ohjaukset pidetään pääsääntöisesti suomen kielellä, mutta myös ruotsinkielisille työpajoille on kysyntää.

Valittujen ohjaajien edellytetään osallistuvan etäkoulutukseen, joka pidetään 25.–26.9.2021 klo 10.30-16. Koulutuksen aikana syvennymme Rauhankoulun sisältöihin ja työpajoissa käytettäviin menetelmiin. Koulutuksesta ei makseta työkorvausta.

Seuraamme jatkuvasti vallitsevaa koronatilannetta. Kouluvierailut toteutetaan voimassa olevien suositusten mukaisesti, talvikaudella 2021–22 pääasiassa etänä.

Lisätietoja voi kysyä puhelimitse Annukka Toivoselta (050 597 9629) tai sähköpostitse osoitteesta rauhankoulu@rauhanliitto.fi.

Hakijoita pyydämme jättämään vapaamuotoisen motivaatikirjeen (max 1 sivu) sekä CV:n sähköpostitse rauhankoulu@rauhanliitto.fi Valinnat tehdään hakemusten perusteella.

Haku päättyy 15.09.2021 klo 17.

Rauhankoulu tarjoaa koululaisryhmille työpajoja, joissa yhdistyvät globaalikasvatus ja taidelähtöiset menetelmät, erityisesti tarinallisuus ja draama. Keskeisiä teemoja ovat rauha, globaalit kehityskysymykset ja globaaliin vastuuseen kasvaminen.

Lukuvuonna 2021–22 kouluvierailut ovat osa Rauhanliiton hanketta ”Globaalivastuu arjessa – tietoa ja taitoa kestävän tulevaisuuden tekijöille”. Hanke on rahoitettu ulkoministeriön globaalikasvatustuella. Meneillään on myös EU-rahoitteinen ”Peace School on Migration” -hanke, jonka kouluvierailuissa käsitellään pakolaisuutta ja ajankohtaisia rauhankysymyksiä Afganistanin ja Etelä-Sudanin tilanteista kertovien tarinoiden kautta.