– 14.3.2019

Keskustelutilaisuus Syyriasta 25.3.

Keskustelemme Syyriasta maanantainta 25.3.! Tilaisuuteen osallistuu mm. Suomi-Syyria Ystävyysseuran, Rauhanliiton ja ulkoministeriön edustajia. Mukana on Suomessa asuvia syyrialaisia ja suomalaisia aktivisteja.

Miten tähän on tultu? 8 vuotta on jo kulunut siitä, kun Syyrian kansannousu alkoi. Unelma monille oli vapaus vuodesta 1963 vallinnutta diktatuuria vastaan. Vastarinnalla on ollut hintansa: lähes puolet kansasta on joutunut etsimään turvapaikkaa ympäri maailmaa. Samaan aikaan lukuisia taistelijoita jäi Syyriaan. Konflkti jatkuu ja kestävään rauhaan on vielä matkaa. Ovatko Syyrian kansannousun ihanteet ja periaatteet vielä elossa?

Suomessakin tapahtumien vaikutus on näkynyt. Lähes 5500 syyrialaista on tullut Suomeen pakolaisina. Monet suomalaiset järjestöt ovat käynnistäneet hankkeita, joiden avulla tuetaan syyrialaisia rakentamaan parempaa tulevaisuutta tuleville sukupolville ja lieventämään tämänhetkisiä kärsimyksiä.

Millaista yhteistyötä ja vuoropuhelua me tarvitsemme? Mitä yhteistyön vaihtoehtoja voisi olla tulevaisuudessa ja miten ne voisi tehdä todeksi? Tästä puhumme yhdessä ma 25.3., tervetuloa!

Tervetuloa!

Aika: maanantai 25.3.2019 klo 18-20
Paikka: Kokoushuone Amazon Fingo ry:n tiloissa (Elimäenkatu 25-27 (6. krs), Helsinki)
Järjestää: Fingo ry, Suomi-Syyria Ystävyysseura ja Rauhanliitto