– 20.8.2018

Rauhankoulun ohjaajakoulutus Helsingissä 22.-23.9.

Lapsen kädet pitelevät maapallokuvioitua palloa

Haluaisitko ohjata Rauhankoulu-päiviä koululaisryhmille?
Ilmoittaudu uusien ohjaajien koulutukseen Helsinkiin 22.-23.9.2018!

Rauhankoulu järjestää koululuokille ja opiskelijaryhmille toimintapäiviä, joissa yhdistyvät globaalikasvatus ja draaman työtavat. Keskeisiä teemoja ovat rauha, globaalit kehityskysymykset, ihmisoikeudet, konfliktien syiden tarkastelu ja rauhanomainen ratkaisu sekä globaaliin vastuuseen kasvaminen.

Kenelle koulutus on suunnattu

Koulutus on suunnattu globaalikasvatuksesta, rauhasta ja draamamenetelmistä kiinnostuneille, jotka ovat jatkossa halukkaita ohjaamaan peruskoulu- ja lukioikäisten toimintapäiviä Tampereella, Turussa, Vaasassa tai pääkaupunkiseudulla Rauhankoulun kautta.

Toimintapäivien ohjaaminen tehdään yhdessä ohjaajaparin kanssa ja ohjaamisesta maksetaan palkkio. Rauhankoulu-päivien ohjaaminen sopii hyvin esim. opetus- ja kasvatusalan opiskelijoille.

Rauhankoulun ohjaajakoulutus sisältää

Koulutuksessa tutustutaan rauhan- ja globaalikasvatuksen perusteisiin. Viikonlopun aikana perehdytään draama- ja osallistaviin menetelmiin, kuten Rauhankoulun aiheista tehtyihin draamatarinoihin ja ryhmäyttäviin harjoitteisiin. Draamamenetelmien avulla pureudutaan yhdenvertaisuuden edistämiseen, dialogiseen kasvatukseen, globaaleihin kehityskysymyksiin ja saadaan välineitä toimia Rauhankoulun ohjaajana ja globaalikasvattajana.

Lisää tietoa koulutuksesta ja Rauhankoulun ohjaajaverkostosta löydät täältä.

Paikka ja aika

Koulutus pidetään 22.-23.9.2018 Rauhanasemalla Helsingin Itä-Pasilassa.

Ajat: Lauantaina klo 10-17 ja sunnuntaina klo 11-17.

Kurssimaksu

Osallistumismaksu 20 euroa kattaa koulutuksen, kurssimateriaalin ja välipalan.

Kouluttajat

Annukka Toivonen (Yhteisöpedagogi YAMK, globaalikasvatuksen asiantuntija), Elina Lauttamäki (VTM, kouluttaja) ja Laura Lodenius (Rauhanliiton toiminnanjohtaja).

Ilmoittautuminen

Kyselyt ja ilmoittautuminen 11.9. mennessä sähköpostitse: rauhankoulu(at)rauhanliitto.fi

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä lyhyesti taustastasi ja kiinnostuksen kohteistasi. Rauhankoulun ohjaajana toimiminen edellyttää aiempaa kokemusta ryhmien ohjaamisesta.

Koulutuksen järjestää Rauhankoulu. Rauhankoulu on Suomen Rauhanliiton toimintamuoto. Rauhankoulun hanketta toteutetaan vuosina 2017 – 2018 ulkoministeriön globaalikasvatustuella.