Tietosuoja

Suomen Rauhanliitto – Finlands Fredsförbund on sitoutunut suojaamaan verkkosivuillaan vierailevien ja toimintaansa osallistuvien tai sitä muuten tukevien henkilöiden yksityisyyttä. Näiltä sivuilta löydät tietosuojaperiaatteemme, tietoa verkkosivujemme evästekäytänteistä sekä rekisteriselosteemme.

Tietosuojaperiaatteemme

Rauhanliitossa keräämme ja käsittelemme vapaaehtoisten ja liiton luottamustoimissa olevien henkilöiden, työntekijöiden, tukijäsenien, lahjoittajien, Rauhanaseman vuokraajien ja muiden asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden ja koulujen yhteyshenkilöiden henkilötietoja.

Keräämme ja käsittelemme vain tarpeellista tietoa ja poistamme vanhentuneet tiedot mahdollisimman nopeasti.

Käytämme henkilötietoja viestinnässä, tapahtumien järjestämisessä, asiakaspalvelussa, palveluiden toimittamisessa sekä luvallisen markkinoinnin ja mainonnan kohdentamisessa.

Mistä tiedot on kerätty?

Käsittelemämme tiedot jaetaan käyttäjän antamiin, verkkopalveluiden käytöstä havainnoituihin ja analytiikan avulla johdettuihin tietoihin.

Henkilötietojen lähteinä on päänsääntöisesti henkilöiden oma ilmoitus. Henkilötietoja kerätään paperisilla ja sähköisillä lomakkeilla niin, että henkilö itse antaa tietonsa ja suostumuksensa tietojen käsittelyyn. Tietojen keräämiseen käytetyt paperilomakkeet tuhotaan välittömästi sen jälkeen, kun tiedot on siirretty rekistereihimme.

Rauhanaseman kokous- ja juhlatiloja vuokraavien henkilöiden tiedot tallennetaan varaustiedustelun tai tilavarauksen teon yhteydessä Rauhanaseman asiakasrekisteriin.

Tietoja voidaan havainnoida verkkopalveluiden käytöstä ja johtaa analytiikasta. Verkkosivujen osalta käytetty analytiikkatyökalu kerää käyttäjien IP-osoitteet. Lisäksi uutiskirje kerää automaattisesti tietoa lukijoidensa käyttäytymisestä. Lisätietoja tästä saat kohdasta evästeet sekä uutiskirjeen rekisteriselosteesta.

Tietojen käsittely

Henkilötietoja käsittelevät ne Rauhanliiton työntekijät ja erikseen nimetyt vapaaehtoiset, jotka hoitavat viestintää, jäsen- ja asiakaspalvelua ja tapahtumien järjestämistä.

Rauhanliiton vapaaehtoiset voivat käsitellä tietoa keskitettyjen rekisterien ulkopuolella tapahtumissa, joissa toimintaa toteutetaan ja mahdollisesti kerätään henkilötietoja.

Henkilötietojen säilyttäminen

Tiedot sijaitsevat sähköisissä palveluissa, jotka on suojattu muun muassa salasanoin. Lisätietoa järjestelmien tietosuojaominaisuuksista saat rekisteriselosteista.

Kenelle tietoja luovutetaan?

Käsittelemiämme henkilötietoja ei käytetä muihin kuin Rauhanliiton oman viestinnän, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tarpeisiin. Henkilötietoja voidaan luovuttaa kolmansille osapuolille Rauhanliiton jäsen- ja lahjoittajapalvelun, tapahtumien järjestämisen tai viestinnän mahdollistamiseksi, esimerkiksi tukijäsenetuihin kuuluvien rauhanlehtien postituksen toteuttamiseksi. Tarkemmat yksityskohdat löytyvät rekisteriselosteista.

Henkilötietoja ei päänsääntöisesti luovuteta Euroopan unionin ulkopuolelle. Uutiskirjeemme tilaajalistan tietoja säilytetään palvelimella, joka sijaitsee Yhdysvalloissa. Henkilötietojen siirtämisessä EU:n ja Yhdysvaltain välillä noudatetaan EU:n ja Yhdysvaltain välistä tietosuojaviitekehystä (EU-U.S. Privacy Shield Framework).

Oikeus tietojen tarkistamiseen, muuttamiseen ja poistamiseen

Jokaisella on oikeus saada hänestä tallennetut tiedot, pyytää niiden poistamista, oikaisua tai siirtämistä. Tämä onnistuu ottamalla yhteys Rauhanliiton toimistoon.

Käytämme sivuillamme Google Analytics -seurantatyökalua. Hyödynnämme verkkosivujen käytöstä kerättyjä tietoja sivuston toimivuuden ja sisältöjen kehittämiseen, sivujemme kävijätietojen analysoimiseen, markkinointimme kohdentamiseen ja sosiaalisen median ominaisuuksien tukemiseen.

Keräämämme tieto on nimetontä, niistä ei voi yksilöidä verkkosivujemme käyttäjiä eivätkä esimerkiksi henkilön nimi tai sähköpostiosoite käy ilmi niistä. Evästeisiin voi kuitenkin tallentua esimerkiksi päivämäärä- ja paikkatietoja ja muuta dataa.

Suurin osa selaimista hyväksyy automaattisesti evästeiden käytön. Voit kuitenkin estää evästeiden käytön, jollet halua niitä laitteillesi. Tämä onnistuu muuttamalla selaimesi evästeasetuksia.

Rekisteriselosteet

Yhteystiedot

Toiminnanjohtaja Laura Lodenius, laura.lodenius@rauhanliitto.fi, puh. +358 40 717 7762

Suomen Rauhanliitto – Finlands Fredsförbund