• Rauhanasema on vanha, keltaiseksi maalattu asemarakennus

Vuokraa juhlasali tai tupa ja sauna

Rauhanasema on Helsingissä sijaitseva vanha ja tunnelmallinen asemarakennus. Se on  rauhantyön toimintakeskus ja kaikkien vuokrattavissa oleva juhla- ja kokoustila,  jossa kellarissa on myös sauna ja pienempi kodikas tupa-tila.

Löydät Rauhanaseman hyvien kulkuyhteyksien päästä, aivan Pasilan rautatieaseman ja ostoskeskus Triplan vierestä.

Vuokraamalla tuet samalla rauhanaseman, rauhantyön ja kansalaistoiminnan keskuksen, ylläpitoa!

Koronatilanne ja tapahtumien järjestäminen

Covid-tartuntojen leviämistilanne Helsingissä on vakava! Tammikuussa on toistaiseksi julkiset sisä-tilaisuudet kiellettyjä (LUE viimeisin AVI-päätös  ja pääkaupunkiseudun HUS alueen ohjeet) ja yksityisiäkin tilaisuuksia viranomaiset suosittaa vakavasti välttämään! Pienempiä yksityiselämään kuuluvan ”perhetilaisuus” -tyyppisiä ei olla kielletty, mutta jos sellaisia järjestää on niissä pidettävä hyvin tarkoin huolta terveysturvallisuudesta.

Rauhanasema on rajoittanut ”asiakaspaikka”-määriä normaalista 24.1 asti tässä vaiheessa. Suositamme ennenkaikkea seuraamaan viranomaisohjeita, mutta otamme varauksia – ennenkaikkea varsinkin  tammikuun jälkeiseen aikaan.

Edellytämme tilaisuuksien järjestäjien pitävän huolta terveysturvallisuudesta, myös yksityistilaisuuksissa.  Rauhansemaa tilana koskee viranomaisten antamat nk ”hygienia vaatimukset”,  jotka puhtaanapidon ja käsienpesu yms ohjeistuksen lisäksi, sisältää sen, että pidetään huolta että on mahdollisuus tilaisuuksien osallistujien kesken varmistaa välienpitämisen  mahdollisuus (n. 2 m), että esim tarjoilujen suhteen otetaan huomioon ettei ruokaa jonoteta tai ohjelmaa seurata sumpussa, ei yhteislaulua jne. Rauhanaseman puolesta tiloissa on tarjolla saippuaa ja käsidesiä ja tiloja siivotaan useammin.
-> Ja käytetään kaikki kasvomaskeja, otetaan rokotuksen me joille se on mahdollista, pidetään huolta toisistamme!

• Lounasaikaan Rauhanaseman salissa palvelee lounaskahvila Leni’s Café – katso päivän menu.
  • Rauhanaseman asiakaspalvelu:  Rauhanliiton  ovi-summerit sijaitsee rautateiden puoleisella päätyovella ( rauhanliitto summeri ) Toinen toimisto-ovi sisäänkäynti Veturipuistikon, Junailijankujan ja Messukeskuksen puoleisesta kulmasta (katso kartta). Sovithan tapaamisesta etukäteen, niin löydät oikean oven ja varmistat että joku paikalla! ( jos ongelmia soita: 044 736 9411)