– 15.4.2023

Fredsförbundets vårmöte 22.4.2023 kl. 12

Suomen Rauhanliitto – Finlands Fredsförbund ry håller sitt stadgeenliga vårmöte, lördagen den 22.4.2023 kl. 12.00 i Helsingfors, på Fredsstationen, Loktorget 3, källaren i bastukammar-utrymmet, välkomna!

Röstberättigade är medlemsföreningarnas aktiva men också understödande personmedlemmar och andra intresserade är välkomna att delta!

Vi börjar med soppa  och sen klo 12 hör vi ett vårmötesanförande av FN förbundets representant Rosa Puhakainen som talar om utvecklande av FN och  det aktuella i FN just nu.

På den egentliga mötesagendan behandlas ca 13.00 enligt Fredsförbundets stadgar: verksamhetsberättelsen och bokslutet för år 2022  samt revisionsberättelsen, I ”övriga ärenden” talar vi om den i styrelsen beredda fredspolitiska programmet.

Efter mötet finns det säkertlite tid och behov att sitta och tala fritt om de dagsaktuella politiska situationen efter valet och med Nato anslutningen.