– 21.10.2022

Caravan of Peace – sjung för fred

Sång har alltid haft en viktig roll I att sprida budskapet om fred: den ikoniska We Shall Overcome och Dona Nobis pacem har spelats i flera år. Fredsarbetet fortsätter och behöver också ny sångkraft för att stödja det. Peace Caravan Ensemble består av körmedlemmar från körerna Jammarkören, Koiton Laulu och Raakkujat.

Förutom Peace Caravan Ensemble har flera andra körer tagit med sången Caravan of Peace i sin repertoar; bland annat i Helsingfors (Raakkuja-kören), Åbo (Chorus iucundus och Chorus iuvenalis) och I Raseborg den svensksa kyrkokören.

Tidtabell uppträdanden  på FN-dagen i Helsingfors

Klockan 10:30

Domkyrkan,  Helsingfors centrum : kl. 10.30 ( tillställningen börjar kl. 10 )

Klockan 11:00

sk “Studieröret” , det vill säga till Helsingfors universitets tunnelbana gångtunnel.

Klockan 18.00

Järnvägsstationen , huvuddörren

Klockan 19:00

På trappan till parlamentsbyggnaden, därFredsförbundet gör ett  stpt fredsmärke av ljus

Andra :

22.11. Vid 18-tiden Kerava Singers, Kervo bibliotek.

Julia Jernvall, Finlands Fredsförbundet

julia.jernvall@rauhanliitto.fi