– 7.6.2023

Ennakkotiedot Rauhankoulun syksystä 2023

Koulujen ollessa kesälomalla viettää myös Rauhankoulun toimisto kesätaukoa 19.6.–30.7. Toiminta käynnistyy jälleen elokuussa. Alta löydät ennakkotiedot Rauhankoulun toiminnasta ja koulutuksista syyskaudella 2023.

Rauhankoulun pajat kouluille

Rauhankoulu tarjoaa koululaisryhmille toimintakokonaisuuksia, joissa yhdistyvät globaalikasvatus ja draaman työtavat. Rauhankoulu-toiminta on kouluille maksutonta.

• Rauhankoulu tarjoaa globaalikasvatuksen draamapajoja peruskoulun 4.–9. luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille syyskaudella Turussa, Tampereella ja pääkaupunkiseudulla.
  • Tarjolla on myös etäyhteyksien pidettäviä työpajoja kouluille kaikkialle Suomessa.
  • Rauhankoulun ruotsinkielinen toiminta keskittyy pääkaupunkiseudulle, etäyhteyksin ruotsinkielisiä pajoja voi tilata ympäri Suomen.
  • Rauhankoulu järjestää ohjaajilleen tarpeen mukaan jatkokoulutusta ajankohtaisista rauhan- ja kehityskysymyksistä sekä toiminnallisista menetelmistä.

Aikuiskoulutukset

• Rauhankoulu toteuttaa syyskaudella 20 globaalikasvatuksen koulutusta opetus- ja kasvatusalan opiskelijoille lähiopetuksena eri puolilla Suomea tai tarvittaessa etäyhteyksin.
  • Rauhankoulun ohjaajakoulutus on 2.–3.9.2023 Helsingissä. Haku koulutukseen avautuu 1.8.
  • Rauhanliitto on kumppanina Fingo ry:n koordinoimassa ”Transformer 2030 – kestävyysosaajat” – hankkeessa. Hanke tarjoaa opettajille maksuttomia koulutuksia kestävän kehityksen teemoista syyskaudella 2023.

Kyselyt ja varaukset sähköpostitse rauhankoulu@rauhanliitto.fi

Rauhankoulu on Suomen Rauhanliiton toimintamuoto. Vuosina 202324 Rauhankoulun toimintakokonaisuudet toteutetaan ulkoministeriön globaalikasvatustuella. Toiminta on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumatonta.