– 21.11.2023

Fredsförbundets höstmöte 25.-26.11.2023

Fredsförbundets stadgeenliga höstmöte hålls lördagen den 25.11. med början kl. 12.30 på Sofia Kulturcentrum i Nordsjö, Helsingfors, adress: Kallviksuddvägen 35A. Vid mötet behandlas stadgeenliga ärenden, bland andra verksamhetsplanen och budgeten för år 2024 samt val av styrelse, ordförande och två viceordförande. Röstberättigade vid mötet är medlemsföreningarnas representanter, men Fredsförbundets stödmedlemmar och andra intresserade är välkomna med till mötet.

För serveringens skull ber vi deltagarna anmäla sig på förhand till rauhanliitto@rauhanliitto.fi. I samband med mötet ordnas Fredsförbundets medlemföreningsdag i Sofia kulturcentrum, lördag och söndag 25–26.11. Söndag kl. 12 hålls seminariet Eurooppa ja EU rauhanrakentajana sotien melskeissä (Europa och EU som fredsbyggare i krigslarmet). Talare är bland andra Kirsi Henriksson, som är ledare för Krishanteringscentret i Finland, CMC. Alla är välkomna till seminariet!