– 18.3.2019

Rauhanliikkeen vaalitilaisuuksia 2019

Kuvassa valkoisista kynttilälyhdyistä tehty rauhanmerkki eduskuntatalon portailla

Mitä mieltä puolueet ovat aseistariisunnasta? Kuinka ehdokkaasi edistäisi rauhaa? Rauhanjärjestöt järjestävät eduskuntavaalien alla etenkin pääkaupunkiseudulla useita keskustelutilaisuuksia. Kokosimme menovinkit rauhanpolitiikan kevääseen.

• Tiedätkö tapahtuman, joka sopisi tähän listalle? Vinkkaa se meille: tiedotus@rauhanliitto.fi

Pitääkö robottiaseet kieltää? Keskustakirjasto Oodi, Helsinki 20.3. klo 14.30-15.30

Panelisteina Arja Alho (SDP), Paavo Arhinmäki (Vas.), Joel Linnainmäki (Vihr.), Jenni Pajunen (Kok.) ja Matti Vanhanen (Kesk.). Tapahtuman aluksi aiheeseen alustaa dosentti Claus Montonen.

Edistääkö varustelu turvallisuutta? Eurooppasali, Helsinki 20.3. klo 17-17

Seminaarin alustajina Erkki Tuomioja EU:n ulko- ja turvallisuuspolitiikasta, Eero Lehto hävittäjähankinnoista ja Ulla Mikkola ydinaseriisuntakysymyksistä. Keskustelua vetää Arja Alho Ydin-lehdestä.

Paneelikeskustelussa Risto EJ Penttilä (Kok.), Outi Alanko-Kahiluoto (Vihr.), Anna Vuorjoki (Vas.) ja Juha-Pekka Väisänen (SKP).

Eduskunta rauhaa edistämään. Ravintola Oiva, Helsinki 26.3. klo 18-20

Kuinka Suomi voi edistää rauhaa? Mikä on tämän hetken tärkein turvallisuuskysymys? Tiistaina 26.3. keskustellaan rauhantyöstä ja globaaleista turvallisuuskysymyksistä nuorten kansanedustajaehdokkaiden kanssa.

Näistä Suomi äänestää: rauha, ilmasto, solidaarisuus. Vanha Ylioppilastalo, Helsinki 28.3. klo 18-20

Panelisteina Thomas Wallgren (SDP), Kati Juva (Vihreät), Veera Hellman (Kokoomus) ja Zahra Abdulla (Vasemmistoliitto). Keskustan puhuja vahvistuu myöhemmin.