– 17.3.2020

Koronan vaikutukset Rauhanliiton toimintaan

Yksityiskohta Rauhanaseman julkisivusta: Kellotaulu ja kyltti, jossa lukee Rauhanasema Fredsstationen

Päivitetty 9.6.2020

Rauhanliitto jatkaa toimintaansa myös koronaepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa. Toimistomme on kuitenkin siirtynyt pääsääntöisesti etätöihin.

Tavoitat meidät edelleen sähköpostitse tai puhelimitse. Palaverit pyrimme pitämään etäyhteyksien avulla.

Rauhanaseman tilavarauksia siirretään

Rauhanaseman tilavaraukset peruttiin tai siirrettiin keväältä 2020. Kesällä talon juhla- ja kokoustiloihin otetaan uusia varauksia rajoitetuin henkilömäärin. Haluamme mahdollistaa ihmisten kokoontumisen turvallisesti:

• Tehostimme siivousta. Ammattisiivooja siivoaa tilat huolellisesti jokaisen vuokrauksen jälkeen.
  • Minimoimme kontaktit tilojen näytöissä.
  • Suosittelemme turvavälien noudattamiseksi, että tiloihin otetaan yhtäaikaa (16.8.2020 asti):
    • 10 henkilöä saunatuvalle
    • 30-40 henkilöä juhlasaliin
  • Kesäale -25% hinnoista 1.6.-16.8.2020.

Rauhanaseman lounaskahvila on auki tilanteen mukaan, lisätietoja saat Leni’s Café -kahvilayrittäjältä.

Rauhankoululla etäkoulutuksia

Rauhankoulu perui koululaisryhmille suunnatut, lähiopetuksena tapahtuvat toimintapäivänsä kevään ajalta. Sen sijaan rauhankasvatustyössä keskityttiin kehittämään etäkoulutuksia kasvatusalan opiskelijoille ja ammattilaisille.

Syyskaudella 2020 suunnitteilla on n. 50 Rauhankoulun toimintapäivää koululaisille Turussa, Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Mikäli järjestöjen kouluvierailut eivät ole koronatilanteen takia mahdollisia, suunnitteilla on myös etäyhteyksin pidettäviä pajoja. Rauhankoulu tarjoaa ohjaajilleen tarpeen mukaan perehdytystä etäohjaamiseen ja etätyöskentelyn alustoihin. Opetus- ja kasvatusalan ammattilaisten ja opiskelijoiden koulutukset toteutetaan syyskaudella lähiopetuksena tai etäyhteyksien avulla.

Nyt tarvitaan yhteistyötä ja empatiaa. Huolehditaan toisistamme!