– 17.3.2020

Koronan vaikutukset Rauhanliiton toimintaan

Yksityiskohta Rauhanaseman julkisivusta: Kellotaulu ja kyltti, jossa lukee Rauhanasema Fredsstationen

Päivitetty 17.9.2020

Rauhanliitto jatkaa toimintaansa myös koronaepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa. Toimistomme on kuitenkin siirtynyt pääsääntöisesti etätöihin.

Tavoitat meidät edelleen sähköpostitse tai puhelimitse. Palaverit pyrimme pitämään etäyhteyksien avulla.

Rauhanaseman tilavaraukset

Koronan takia Rauhanaseman juhla- ja kokoustiloissa suositellaan pienempiä henkilömääriä kun normaalisti. Haluamme mahdollistaa ihmisten kokoontumisen turvallisesti:

• Tehostimme siivousta. Ammattisiivooja siivoaa tilat huolellisesti jokaisen vuokrauksen jälkeen.
  • Minimoimme kontaktit tilojen näytöissä.
  • Turvavälien noudattamiseksi suosittelemme tilaisuuksien järjestäjille yhtäaikaisesti maksimissaan seuraavia henkilömääriä:
    • 10 henkilöä saunatuvalle
    • Noin 40 henkilöä juhlasaliin.

Olemme joustaneet myös peruutuksien/ siirtojen suhteen, mikäli koronatilanne aiheuttaa muutoksia.

Rauhanaseman lounaskahvila on auki tilanteen mukaan, lisätietoja saat Leni’s Café -kahvilayrittäjältä.

Rauhankoululla etäkoulutuksia

Rauhankoulu perui keväällä osan koululaisryhmille suunnatuista, lähiopetuksena tapahtuvista toimintapäivänsä. Sen sijaan rauhankasvatustyössä keskityttiin kehittämään etäkoulutuksia kasvatusalan opiskelijoille ja ammattilaisille.

Syyskaudella 2020 Rauhankoulu toteuttaa noin 25 työpajaa koululaisryhmille Turussa, Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Koronatilanteen vuoksi pajat pidetään sään salliessa ulkona tai etäyhteyksin. Rauhankoulu kehittää jatkuvasti uusia menetelmiä, ja pilotoi syksyn aikana etäyhteyksin toteutettavia pajoja. Ohjaajilleen Rauhankoulu tarjoaa perehdytystä etäohjaamiseen ja etätyöskentelyn alustoihin.

Opetus- ja kasvatusalan ammattilaisten ja opiskelijoiden koulutukset toteutetaan syyskaudella pääasiassa etäyhteyksien avulla. Osa koulutuksista pidetään ulkona, mm. kesäteatterin ulkokatoksen alla.

Nyt tarvitaan yhteistyötä ja empatiaa. Huolehditaan toisistamme!