– 15.2.2024

Suomi, stop asekaupalle Israelin kanssa!

Palestiinalaisten tilanne on akuutti. Sota on lopetettava ja siviileille on annettava suojelua. Hallituksen on lopetettava asekauppa Israelin kanssa!

YK varoittaa teurastuksesta Rafahissa Gazassa. Myös kansainvälinen rikostuomioistuin varoittaa, että Israelin toimet Gazassa ylipäänsä voivat merkitä kansanmurhaa. Suomen on vastustettava sotarikoksia ja siviileihin kohdistuvaa sietämätöntä väkivaltaa! Johdonmukaisuuden nimissä meidän ei tule käydä asekauppaa Israelin kanssa, eikä alueelle ylipäänsä.

130 päivässä Hamasin hyökkäyksen jälkeen tapahtunutta:

• Yli 1,4:ää miljoonaa Rafahiin paennutta palestiinalaista uhkaavat verilöylyt ja pommitukset.

• Israelin tarkka-ampujat tulittavat eteläisen Gazan suurinta sairaalaa Nasseria Khan Younisissa.

• Ryhmä israelilaisia estää yhä ruokaa kuljettavien rekkojen pääsyn Gazaan nälkää näkevien luo.

• 15 maan hallitukset kiihdyttävät siviilien kärsimystä – seuraukset tietäen – lakkautettuaan tukensa UNRWA:lle.

Ostamalla miljoonilla aseita Israelista Suomi tukee Israelissa niitä voimia, jotka pitkittävät sotaa ja vihanpitoa, eikä rauhaa ja rauhanvälittämistä.

Ota kantaa: kirjoita kansanedustajalle tai ulkoministerille, ja vaadi Suomelta tekoja rauhan puolesta! Kirjoita päättäjille viestiä etunimi.sukuniemi@eduskunta.fi tai elina.valtonen@formin.fi