– 10.3.2022

#MOTHERSFORPEACE-rauhankulkue

#MOTHERSFORPEACE-rauhankulkue on kahden suomalaisen viisilapsisen uusioperheen äidin järjestämä mielenilmaus Helsingin keskustassa lauantaina 12.3.2022 klo 12 alkaen.

”Jos äidit saisivat päättää, yhdenkään lapsen tai nuoren ei tarvitsisi kärsiä vallanhimoisten miesten takia, joutua sotaan, sodan traumatisoimaksi ja kuolla. Se, mitä tapahtuu Ukrainassa, voi tapahtua myös Suomessa – meidän lapsillemme.Vähintä, mitä voimme tässä tilanteessa tehdä, on osoittaa myötätuntoamme ja tukeamme ukrainalaisille sotaan joutuneille nuorille ja sodan jalkoihin jääneille lapsille sekä heidän äideilleen ja läheisilleen, jotka pelkäävät kuollakseen rakkaimpiensa puolesta.Näytetään, että välitämme, vaikkemme voikaan sotaa lopettaa!”

#MOTHERSFORPEACE-rauhankulkueen reitti kulkee eduskuntatalolta Pohjois-Esplanadin ja Presidentinlinnan kautta Senaatintorille. Tapahtuman puhujat ja esiintyjät vahvistuvat lähipäivinä. Lisätietoa löydät Facebook-tapahtumasta täältä.

Jo nyt mukana tukemassa ja auttamassa tapahtuman järjestelyissä on joukko suomalaisia sitoutumattomia rauhanjärjestöjä ja -yhdistyksiä sekä lasten ja pakolaisten asiaa ajavia järjestöjä.