– 5.3.2022

Naistenpäivänä 8.3. tapahtuu

”Vuonna 1917 rohkeat venäläiset naiset menivät kaduille vaatimaan ”leipää ja rauhaa”. Tämän seurauksena tsaari joutui eroamaan. Naisten vahvuudesta ja päättäväisyydestä johtuen 8.3 on nimetty kansainväliseksi naistenpäiväksi.

Ukrainassa on tällä hetkellä meneillään järjetön sota, jossa Venäjän armeija tappaa täysin viattomia siviilejä, myös naisia ​​ja lapsia Putinin käskystä.

Kukaan ei halua sotaa. Venäläiset äidit, vaimot ja sisaret, yhdistykää kanssamme rauhan puolesta, vaatikaa sodan lopettamista ja leipää ja rauhaa lapsille. Olkoon 8.3.2022 Kansainvälinen Naistenpäivä ja Rauhanpäivä.”

Naistenpäivänä EI SOTIA! EI NYT, EI ENÄÄ KOSKAAN!

8. MAALISKUUTA 2022 KLO 12.00 – 14.00

Kansainvälisenä Naistenpäivänä kokoonnumme Helsingissä entisen Sotamuseon luona tuodaksemme esille naisten vaatimus : EI ENÄÄ SOTIA! EI NYT, EI ENÄÄ KOSKAAN! Naisten toimintaryhmä Rauhanryhmä2022 vetoaa:
Kansainvälisenä Naistenpäivänä Suomen hallitukseen, että se edistäisi rauhankulttuuria! Vetoomuksen ytimessä on Suomen sotilaallisen liittoutumattomuuden säilyttäminen, rauhankulttuurin kokonaisvaltainen edistäminen yhteiskunnassa, Suomen kansainvälinen aktiivisuus rauhantoimissa kuten ydinaseita kieltävän sopimuksen ratifioiminen, ja vastuu sotaa pakenevista kanssaihmisistä. Rauhanryhmä2022 esittää myös Helsingin Kruununhaassa sijaitsevan entisen Sotamuseon käyttötarkoituksen muuttamista Rauhankulttuurin taloksi ja siksi kokoonnumme Naistenpäivänä vanhan sotamuseon luo.

Tule mukaan osoittamaan naisten kantaa rauhan puolesta! ja vaikka tapahtuma on ulkoilmatapahtuma, niin muistetaan koronaturvallisuus, turvavälien pitäminen ja maskit jos ei välien pitäminen onnistu!

Lisätietoa löydät facebook-tapahtumasta täältä.