– 9.2.2022

Rauha Ukrainaan – sopimalla, ei sotimalla!

Sotajoukot liikkuvat Ukrainassa ja sen ympäristössä, kansainvälinen jännite kasvaa jatkuvasti. Suomessa media ja kansalaiskeskustelu on tulvillaan huolta sodan uhasta Euroopassa. Samaan aikaan tavallinen kansa kaikissa maissa haluaa rauhaa ja että rajat olisi helppo ihmisten ja kaupan kulkea, ei sotilaallisen konfliktien ja uhittelun näyttömöitä. Ristiriitoihin ei ole olemassa sotilaallista ratkaisua.

Aseistakieltäytyjäliitto, Rauhanliitto, Rauhanpuolustajat ja Sadankomitea järjestävät ystävänpäivänä rauhanmielenosoituksen, jossa vaaditaan Venäjää vetämään pois Ukrainan rajalle viime kuukausina kokoamansa joukot. Kaikkien konfliktin osapuolten ja kansainvälisten tahojen tulee pidättäytyä tilanteen eskaloimisesta uusilla joukkojen siirroilla ja asevarustelulla. Sodanlietsonnan tilalle edellytämme neuvotteluja, asevarustelun sijaan tahdomme resurssien suuntaamista ekokatastrofin ja pandemian torjuntaan.

Mielenosoitus kokoontuu maanantaina 14.2.2022 kello 17 Helsingissä Tehtaankatu 2:ssa Pyhän Henrikin kirkon edustalla sijaitsevalla aukiolla. Tilaisuudessa puheen pitää Vappu Taipale ja Taitelijat Rauhan Puolesta PAND -järjestöstä  Merikukka Kiviharju esittää Jäähyväiset aseille..

Lisätietoa rauhanmielenosoituksesta löydät täältä!

Ota mukaan kylttisi, banderollisi sekä ystäväsi, ja vaadi kanssamme rauhaa!