– 13.9.2022

Rauhanaseman avoimet ovet 21.9.

Haluaisitko tietää, miten tehdään rauhantyötä 2020-luvun Suomessa? Tervetuloa Rauhanaseman avoimien ovien päivään kansainvälisenä rauhanpäivänä keskiviikkona 21.9. klo 15.30-20.30. Ota tuttusi mukaan ja poikkea meille kylään juhlistamaan rauhanpäivää!

YK:n rauhanpäivän kunniaksi rauhanjärjestöt kutsuvat sinut ja tuttavasi tutustumaan rauhantyöhön perinteikkäällä Rauhanasemalla Helsingin Pasilassa. (Veturitori 3, 00520 Helsinki) Tapahtuma järjestetään alakerran salissa sekä kellarikerroksen pajalla.

Avoimien ovien ohjelma

Klo 15.30-17.00, Rauhanaseman sali

Rauhanaseman salissa talossa toimivat rauhanjärjestöt esittelevät toimintaansa. Poikkea moikkaamassa tai keskustelemassa talon väen kanssa!

PAND Taitelijat rauhan puolesta järjestävät origami-työpajan, jossa opitaan taittelemaan rauhankurkia.

Klo 16.30-17.30, Rauhanaseman saunatupa

TYÖPAJA RAUHANRATKAISUJEN WIKI: Mitä meistä jokainen voi tehdä kestävän rauhan rakentamiseksi Euroopassa? Työpajassa tutustutaan ratkaisujen-wiki:n rakentamiseen ja pohditaan miten voimme tukea venäläisiä aseistakieltäytyjiä ja pienentää Venäjän hallinnon energian myynnistä saamia tuloja säästämällä energiaa. Työpajan vetävät filosofi Lassi Raunio ja venäläinen aseistakieltäytyjä Alexander Belik. Työpaja pidetään englanniksi.

Rauhanjärjestö Sadankomitean järjestämä työpaja on rahoitettu Euroopan unionin Erasmus+ -ohjelmasta ja on osa YK-nuorten organisoimaa nuorten rauhanviikon tapahtumasarjaa. Kaikissa Sadankomitean tilaisuuksissa on käytössä turvallisemman tilan periaatteet.

Klo 18.00-20.30, Rauhanaseman sali

Tarjoilua ja rentoa seurustelua Rauhanaseman salissa, jossa jatketaan Venäjä ja rauhanaktiivien tukeminen -teemalla josta Antti Rautiainen on luvannut sanoa pari sanaa alkuun keskustelua vauhdittamaan..

Tervetuloa juhlistamaan rauhanpäivää kanssamme! Tulethan paikalle vain terveenä. Noudatamme turvallisemman tilan periaatteita. Rauhanasema ei valitettavasti ole täysin esteetön.

Lisätietoja löydät Facebook-tapahtumasta