– 1.3.2022

Sytytä kynttilä rauhalle

Rauhanjärjestöt Sadankomitea, Rauhanliitto, Rauhanpuolustajat ja Aseistakieltäytyjäliitto kutsuvat kaikki mukaan kynttilämielenosoitukseen sunnuntaina 6.3. klo 18–19.

Sytytämme kynttilän Ukrainan sodan uhrien muistoksi ja osoittaaksemme tukea hädässä oleville siviileille. Jokainen voi osallistua sytyttämällä kynttilän missä päin Suomea ja maailmaa tahansa.Kynttilät ovat symboloineet pitkään voimakkaita viestejä. Ennen Suomen itsenäistymistä kynttilöitä sytytettiin Runebergin päivänä protestina Venäjän hallinnon sortotoimia vastaan. Sittemmin ne ovat valaisseet ikkunoita aina itsenäisyyspäivänä, symboloiden kotia ja turvaa.

Nyt ajatuksemme ovat Ukrainassa: liian moni on joutunut jättämään kotinsa ja menettänyt turvallisuudentunteensa. Valaistaan iltaa kynttilöin rauhan puolesta.

Lisätietoa löydät kynttilämielenosoituksen Facebook-tapahtumasta täältä.