– 6.3.2022

Tukikonsertteja ja tapahtumia Ukrainan rauhan puolesta

Yhdessä! Rauhan ja Ukrainan lasten puolesta

7.3. kello 17-19.30 Helsingin Kansalaistorilla

Kaikille avoin mielenilmaus tarjoaa niin lapsille ja nuorille kuin aikuisillekin kanavia auttaa: eri avustusjärjestöt kertovat toiminnastaan ja tukea Ukrainan lapsille kerätään Unicefin kautta. Kansalaistorilla soi myös musiikki ja työpajoja on tarjolla sekä lapsille että aikuisille. Yhdessä tekemisen ja kokoontumisen kautta voimme käsitellä valtavaa hätää ja pelkoa, jota kantaa nyt koko maailma.

Tapahtuman järjestää Kulttuuriyhdistämö Interkult (Kassandra ry) yhteistyössä Yhteiset Lapsemme ry, Centre de Ville, Sam Huber & Pentti Saares, PAND taiteilijat rauhan puolesta ry, Pro Lapinlahden Mielenterveysseura ry, vapaaehtoiset Martat, Pehmeä Vandalismi Collective, Anna Grundström, Rosamaria Bolom ja Fabu Pires, Taikaverstas Oy, Maailman Musiikin keskus ry, Äänitekniikka: Markku Olkkonen.

Lisätietoa löydät Facebook-tapahtumasta täältä

Tuure Kilpeläinen ja Kaihon Karavaani: Ukrainan tukikonsertti

11.3. kello 17-18 Espoon Sellosalissa

Ukrainan tukikonsertti järjestetään Tuure Kilpeläisen ja Kaihon Karavaanin kahden loppuunmyydyn konsertin lisäksi. Lipputulot lahjoitetaan Ukrainan lasten hyväksi. Konsertti on ikärajaton.

”Tässä järkyttävässä tilanteessa nousee mieleen se, miten voisin auttaa sodan keskelle joutuvia ukrainalaisia. Sota on tullut lähelle, enkä voi olla ajattelematta sitä omien lasteni ja perheeni kautta.
Päätimme Kaihon Karavaanin kanssa järjestää tukikonsertin, jotta henkilökohtaisten avustusten lisäksi saisimme isomman potin kasaan…”

Mukana tukikonsertin järjestämisessä on Pelastakaa Lapset ry, Sellosali, Central Line Entertainment, Lippupiste, Torvinen Showtekniikka ja Universal Music Finland.

Lisätietoa täältä.

Yle: Apua Ukrainaan -tukikonsertti

12.3. kello 18 Kulttuuritalolla Helsingissä ja suorana lähetyksenä.

Apua Ukrainaan – Suuri tukikonsertti esitetään suorana Yle TV1:ssä, Yle Areenassa ja Yle Radio Suomessa.

Ukrainan kriisi on koskettanut laajasti suomalaisia. Yle haluaa tarjota yhteistyössä avustusjärjestöjen kanssa konkreettisen, tehokkaan ja luotettavan tavan auttaa. Mukana ovat SPR, Pelastakaa Lapset ry, Unicef ja Kirkon ulkomaanapu. Konsertin avulla kerätään varoja sodasta kärsiville ukrainalaisille.

”Ukrainassa tarvitaan apua kaikin mahdollisin keinoin. Suomalaiset ovat jo nyt osoittaneet valtavaa myötätuntoa ja auttamisen halua. Ylellä on tahto ja velvollisuus antaa oma panoksensa länsimaisen demokratian puolustamiseksi”, sanoo Urheilu- ja tapahtumat -yksikön johtaja Panu Pokkinen.

Lisätietoa täältä.

Kansallisteatteri: tukikonsertti Ukrainalle

20.3. klo 17 Helsingin Kansallisteatterissa.

Kansallisteatteri haluaa auttaa Ukrainaa inhimillisen kärsimyksen lievittämisessä järjestämällä tukikonsertin, jossa kuullaan musiikkia ja runoutta monien eri artistien esittämänä. Konsertti järjestetään Suurella näyttämöllä sunnuntaina 20.3. Lipputuotot lahjoitetaan lyhentämättöminä UNICEFin kautta Ukrainan lapsille. Katsojat voivat valita neljästä hintaluokasta, kuinka paljon haluavat maksaa lipustaan (20‒150 €). Liput tulevat myyntiin tiistaina 8.3. ja esiintyjien nimet julkaistaan viikolla 10.

Lisätietoa täältä