– 1.8.2023

Rauhankoulu hakee uusia ohjaajia

Rauhankoulu hakee ohjaajia Turkuun, Tampereelle ja pääkaupunkiseudulle. Rauhankoulun ohjaajat vierailevat kouluissa pitämässä globaalikasvatuksen työpajoja peruskoulun 4.–9. luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille kestävän kehityksen ja rauhan teemoista. Ohjaukset tehdään yhdessä ohjaajaparin kanssa ja ohjaamisesta maksetaan palkkio. Tarvetta on sekä suomen- että ruotsinkielisille ohjaajille.

Odotamme sinulta:

• innostusta toimia rauhan ja kestävän kehityksen toteutumiseksi
  • kokemusta lasten ja nuorten kanssa toimimisesta sekä ryhmien ohjaamisesta
  • sitoutumista tehtävään vähintään syyslukukaudeksi 2023.

Arvostamme:

• globaalikasvatuksen teemojen tuntemusta
  • kokemusta draaman työtavoista ja toiminnallisista menetelmistä
  • ruotsin kielen osaamista

Tarjoamme sinulle:

• koulutuksen tehtävään sekä valmiit työpajarungot ja opetusmateriaalit työn tueksi
  • kokemusta globaalikasvatuksesta, järjestötyöstä sekä draamapajojen ohjaamisesta
  • mahdollisuuden toimia kestävän kehityksen sekä osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa korostavan yhteiskunnan hyväksi
  • Rauhankoulun ohjaajayhteisön, jossa saa tukea, voi jakaa kokemuksia ja oppia muilta.

Työ on luonteeltaan keikkatyötä, jota tehdään arkisin päiväsaikaan. Palkka yhden työpajan ohjauksesta on 66 euroa ja työpajan pituus on 2–3 oppituntia. Rauhankoulun ohjaajat pystyvät itse vaikuttamaan työn aikatauluihin ja työ sopiikin esimerkiksi opiskelijalle. Ohjaustyötä tulee ohjaajaa kohden n. 6–30 tuntia lukukaudessa ohjaajan aikatauluista riippuen.

Rauhankoulun ohjaajia haetaan seuraaville alueille: Turku, Tampere ja pääkaupunkiseutu. Rauhankoulun ohjaukset pidetään pääsääntöisesti suomen kielellä, mutta myös ruotsinkielisille työpajoille on kysyntää.

Valittujen ohjaajien edellytetään osallistuvan koulutukseen, joka pidetään Helsingissä 2.–3.9.2023 klo 11–17. Koulutuksessa syvennytään Rauhankoulun sisältöihin ja työpajoissa käytettäviin menetelmiin. Koulutuksesta ei makseta työkorvausta, mutta matkat korvataan.

Lisätietoja voi kysyä puhelimitse Annukka Toivoselta (050 597 9629) tai sähköpostitse osoitteesta rauhankoulu@rauhanliitto.fi

Hakijoita pyydämme jättämään vapaamuotoisen motivaatiokirjeen (max 1 sivu) sekä CV:n sähköpostitse rauhankoulu@rauhanliitto.fi Valinnat tehdään hakemusten perusteella.

Haku päättyy 23.08.2023 klo 17.

Rauhankoulu tarjoaa koululaisryhmille työpajoja, joissa yhdistyvät globaalikasvatus ja taidelähtöiset menetelmät, erityisesti tarinallisuus ja draama. Keskeisiä teemoja ovat rauha, globaalit kehityskysymykset ja globaaliin vastuuseen kasvaminen.

Vuosina 2023–24 kouluvierailut ovat osa Rauhanliiton hanketta ”Rauhanrakentajat – tietoa ja taitoa kestävän tulevaisuuden tekijöille”. Hanke on rahoitettu ulkoministeriön globaalikasvatustuella. Toiminta on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumatonta.