– 4.5.2022

Rauhanliitto hakee Rauhankoululle koordinaattoria

Rauhankoulu on Rauhanliiton rauhankasvatustyön muoto. Rauhankoulu tarjoaa koululais- ja opiskelijaryhmille toimintakokonaisuuksia, joissa yhdistyvät globaalikasvatus ja draaman työtavat. Keskeisiä teemoja ovat rauha, globaalit kehityskysymykset ja globaaliin vastuuseen kasvaminen. Tarjoamme myös koulutuksia kasvatusalan ammattilaisille ja opiskelijoille sekä kehitämme opetusmateriaaleja. Toimintaa on Turussa, Tampereella, Uudellamaalla ja etäyhteyksin ympäri Suomen.

Rauhanliitto hakee kouluyhteistyön koordinaattoria hoitamaan Rauhankoulun varauksia ja yhteydenpitoa koulujen ja ohjaajiemme kanssa. Koordinaattori markkinoi Rauhankoulu-toimintaa suorilla yhteydenotoilla kouluihin, sosiaalisessa mediassa ja tapahtumissa. Hän ottaa vastaan Rauhankoulun työpajojen varaukset opettajilta, hoitaa ennakkoviestinnän ja koordinoi työpajoihin ohjaajat sekä toimii ohjaajien tukena. Koordinaattori avustaa Rauhankoulun koulutusten ja tapahtumien käytännön järjestelyissä. Tukena koordinaattorin työssä ovat Rauhanliiton globaalikasvatuksen asiantuntija ja tiedottaja.

Hakijalta odotamme:

• kokemusta järjestötoiminnasta ja koulumaailmasta, ymmärrystä koulun arjesta
  • hyviä markkinointi-, viestintä- ja vuorovaikutustaitoja
  • sujuvaa suomen kielen taitoa ja hyvää kirjallista ruotsin kielen taitoa, sillä Fredsskolan -toiminnan varaukset tehdään ruotsiksi sähköpostitse
  • organisointi- ja koordinointitaitoja, järjestelmällisyyttä ja paineensietokykyä

Lisäksi arvostamme:

• innostusta toimia rauhan- ja globaalikasvatuksen parissa
  • valmiutta tuottaa sisältöä nettisivuille ja kokemusta some-viestinnästä
  • pedagogista osaamista ja kokemusta globaalikasvatuksesta
  • soveltuvaa korkeakoulututkintoa tai loppuvaiheessa olevia opintoja

Tarjoamme mielekkään työn laadukkaan kasvatustoiminnan parissa, näköalapaikan globaalikasvatuksen kentällä, joustavat työajat, lämminhenkisen työyhteisön sekä viihtyisän työympäristön Rauhanasemalla Helsingin Pasilassa. Koordinaattori saa tehtäväänsä perehdytyksen Rauhanliiton globaalikasvatuksen asiantuntijalta.

Työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva, alkaen 1.8.2022, työaika 20h/ vko, bruttopalkka 1200€/ kk. Aloitusaika ja työsuhteen viikkotuntimäärää on mahdollista sovitella jonkin verran hakijan toiveiden mukaisesti. Hakijan osaamisen mukaan on mahdollista sopia lisätöistä Rauhankoulun työpajojen ohjauksien parissa. Työtä voi osittain tehdä etänä, mutta työ sisältää  myös lähipäiviä Helsingissä Rauhanasemalla. Tehtävä vaatii valmiutta satunnaisiin ilta- ja viikonlopputöihin.

Hakuohjeet ja lisätietoja tehtävästä:

Lähetä vapaamuotoinen hakemus ja CV viimeistään tiistaina 24.5.2022 osoitteeseen rauhankoulu@rauhanliitto.fi. Kirjoita sähköpostin otsikoksi ”Koordinaattori”. Haastattelut pyritään pitämään viikolla 23.

Lisätietoja tehtävästä antaa keskiviikkona 18.5. klo 9-13 ja maanantaina 23.5. klo 12-17 globaalikasvatuksen asiantuntija Annukka Toivonen p. 050 597 9629.

Haku päättyy 24.5.2022

Rauhanliitto on 16 rauhanjärjestön kattojärjestö ja rauhankysymysten asiantuntija, joka tekee monipuolista vaikuttamistyötä rauhan ja aseidenriisunnan puolesta. Vaikuttamistyön lisäksi liitto tekee rauhankasvatusta Rauhankoulu-toiminnassaan ja ylläpitää rauhantyön toimintakeskus Rauhanasemaa Itä-Pasilassa, Helsingissä. Myös toimistomme sijaitsee Rauhanasemalla.