– 22.2.2022

Mielenosoitus 24.2. Venäjä pois Ukrainasta – sotatoimet seis!

Torstaina 24.2.  Helsingissä Tehtaankatu 1:ssa kello 16.30-18 sekä Tampereen keskustorilla kello 16.

Rauhanjärjestöt järjestävät Venäjän aggression tuomitsevan ja Ukrainan rauhaa vaativan mielenosoituksen Helsingissä Venäjän suurlähetystöllä.

Venäjän päätös tunnustaa Ukrainalle kuuluvat Donetskin ja Luhanskin tasavallat itsenäisiksi ja viedä sotajoukkojaan alueelle kasvattaa sodan uhkaa Euroopassa.

Vaadimme, että Venäjä lopettaa sotilaallisella voimalla uhkaamisen ja vetää joukkonsa Itä-Ukrainasta. Täysimittaisen sodan uhka on ratkaistava välittömillä neuvotteluilla. Rauha on ainoa kestävä ratkaisu. Viemme viestimme Venäjän suurlähetystölle torstaina 24.2. Järjestäjät toivovat pelottavasta tilanteesta huolimatta mielenosoitukseen osallistuvilta malttia ja harkintaa sekä käytöksessä että kylteissä. Tervetuloa!

Järjestäjinä Aseistakieltäytyjäliitto, Rauhanliitto, Rauhanpuolustajat ja Sadankomitea.

Lisätietoa:

Helsingin mielenosoitus