Järjestö

Sormet pitelevät vihreäsävyistä rauhanmerkkikorua vaaleaa taustaa vasten

Suomen Rauhanliitto – Finlands Fredsförbund ry on rauhankysymysten asiantuntija ja kuudentoista suomalaisen rauhanjärjestön kattojärjestö. Rauhanliitto on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton järjestö, jolla on toimijoita aseistakieltäytyjistä kristilliseen rauhanliikkeeseen asti. Yksityishenkilöt voivat liittyä Rauhanliittoon tukijäseniksi.

Näiltä sivuilta löydät tietoa toiminnastamme ja periaatteistamme. Voit myös lukea tiedotteitamme ja lausuntojamme.

Rauhankasvatus

Tarjoamme rauhankasvatusta Rauhankoulu-toiminnassamme. Kauttamme saat draamamenetelmiä käyttävät globaalikasvatuksen toimintapäivät koululuokille ja koulutukset kasvatusalan ammattilaisille ja opiskelijoille.

Rauhantyön toimintakeskus

Ylläpidämme rauhantyön toimintakeskus Rauhanasemaa Helsingissä. Itä-Pasilassa sijaitseva vanha asemarakennus tarjoaa toimistot useille rauhanjärjestöille ja tilat monenlaiseen toimintaan rauhan puolesta.

Rauhanlehdet

Tuemme useita rauhanlehtiä. Tukijäsenetuihimme kuuluu Ydin– ja/tai Fredsposten-lehden tilaus.

Kansainvälinen toiminta

Rauhanliitto on aktiivisesti mukana erilaisissa kansainvälisissä verkostoissa ja kampanjoissa rauhan ja aseistariisunnan puolesta. Olemme myös aktiivinen jäsen International Peace Bureaussa, maailman vanhimmassa ja laaja-alaisimmassa rauhanjärjestössä.