– 15.5.2018

Avoimet ovet Rauhanasemalla 21.5.

Rauhanasema on vanha, keltaiseksi maalattu asemarakennus

Tervetuloa tutustumaan Rauhanasemaan!

Pasilan Naapuruusviikon kunniaksi rauhantyön toimintakeskus Rauhanasema pitää avoimet ovet. Pääset kurkkaamaan talon toimintaan ja tutustumaan samalla vuokrattavissa oleviin kokous- ja juhlatiloihimme.

Ovet juhlasaliin avautuvat klo 13 ja Helsingin Ruokaa ei aseita -ryhmä tarjoaa kasviskeittoa klo 14-16. Tutustumiskierrokset taloon järjestetään klo 13.30, 14.30, 15.30 ja 16.

Osoite: Veturitori 3, 00520 Helsinki

Rauhanasema on Itä-Pasilassa sijaitseva rauhantyön toimintakeskus ja kaikkien vuokrattavissa oleva juhla- ja kokoustila. Sen omistaa Rauhanliitto – Fredsförbundet. Talo rakennettiin alunperin vuonna 1915, ja se on ennen nykyistä käyttöään toiminut rautatieasemana Pasilassa ja Vammeljoella, Kannaksella.

Rauhanaseman esteettömyydestä

Rauhanasema on yli 100 vuotta vanha hirsitalo, jonka tiloista monet ovat valitettavasti esteellisiä.

• Talon keskikerroksessa sijaitsevaan juhlasaliin pääsee luiskaa pitkin. Luiskan päässä olevat pariovet avautuvat 140 cm leveäksi. Ovessa on n. 3 cm korkea kynnys.
  • Yhdessä salin wc-kopeista on tarvittaessa 115 cm leveäksi avautuva ovi ja tilaa n. 135 cm x 200 cm. Wc-tilan oviaukko on 86 cm leveä, ovessa 3 cm korkea kynnys.