– 19.7.2019

Hiroshima-ilta Helsingissä 6.8.

Hiroshima-ilta: Japanilaisen perinteen mukaiset kynttilälyhdyt Hiroshiman ja Nagasakin atomipommi-iskujen uhrien muistoksi

Elokuisen illan pimentyessä Hiroshima-päivänä 6.8.2019 on jälleen aika laskea kynttilälyhdyt veteen. Tapahtumassa kunnioitamme Hiroshiman ja Nagasakin atomipommi-iskujen uhrien muistoa sekä muistutamme ydinasevarustelun järjettömyydestä sekä rauhantyön tärkeydestä.

Ei koskaan enää Hiroshimaa! Ei koskaan enää Nagasakia!

Ohjelma

Tapahtuma alkaa klo 21 puheilla ja musiikilla. Puhujina ovat kirkkoherra Hannu Ronimus Töölön seurakunnasta ja kansanedustaja Eva Biaudet. Musiikista vastaa Merikukka Quartet (Merikukka Kiviharju, Timo Seppänen, Tero Siitonen ja Ville Luukkonen). Tapahtuman juontavat Laura Lodenius ja Hilkka Niemistö.

Kynttilälyhdyt lasketaan Töölönlahteen noin klo 22. Lyhtyjä voi ostaa paikan päältä 2 euron hintaan.

Paikkana on Oopperatalon ranta, Amfiteatteri.

Tapahtuman järjestävät Suomen Rauhanliitto – Finlands Fredsförbund, Svenska Fredsvänner i Helsingfors, Helsingin seurakuntayhtymä ja Töölön seurakunta yhteistyössä usean rauhanjärjestön kanssa.